PB I RYCK 50 KG

Video

Förra veckan blev en riktigt bra träningsvecka! Det som känts allra bäst är stötarna, med bättre känsla i båda vändningarna och överstötarna. Timingen har börjat sitta bättre! Känns som jag börjat fatta lite hur det ska utföras, riktigt härlig känsla.

Rycken däremot.. Huua. Vartannat lyft är bra, vartannat är rent av urkasst. Och vad lyckas jag då med? Jo, sätta ett PB! Kroppen och huvudet funkar på ett lustigt sätt ibland! Det var ett av passen där jag skulle göra singlar först på 45, två av tre satt. Sedan skulle jag göra singlar på 48, ingen av tre satt. Då skriker en av mina träningskompisar att jag ska höja, så då gör jag det, och sätter 50.

TUNGA STÖTAR

Dagens pass kommer att starta med lätta ryck; 2:or upp till 40 kg. Därefter tunga stötar som avslutas på 56 kg med 5 set.
Lätta stötdrag, medeltunga böj och till sist blir det Press fram (Militärpress) som nu införs i programmet! Ska bli riktigt kul! Har nästan ett års gammalt PB i denna övning. Jag har inte maxat sedan jag satte det rekordet, så det ska jag göra idag för att se vart jag ligger till. Därefter blir det 6 set 3:or på 80% av maxet.
Taggad för dagens pass!!

VECKA 6

Video

Jag hade ställt in mig på en hel veckas ”återhämtnings-träning”, men det behövdes enbart tre pass! Pass 3 & 4 av vecka 6 kunde jag köra helt enligt program, och då även i böj! :-) Riktigt skönt!

Det blev ett PB till i pushpress. Lättar lite på fötterna vilket är en teknikmiss, och lite kass tajming, men upp kom 52 kg. Hade jag varit smart i måndags så hade jag inte maxat då. Men jag kände att jag behövde veta vart jag låg i den övningen då mitt PB var så gammalt och kändes inte ”sant”. Men hade jag kollat ett par pass framåt i planen – ja, då hade jag sett att där ligger ju en inplanerad maxning under onsdagens pass.. ;-) bra där.

Byggelibygg:

SJUKLING ÄR IGÅNG

Video

I förrgår satte jag igång med träningen igen! Skulle vilja skriva och känna att ”fan vad skönt och härligt det känns”, men nu får jag släppa lite på viljan att prestera och ha mer fingertoppskänsla den här första veckan efter jag varit sjuk.

Körde sista passet på vecka 5 i förrgår morse. Första passet på vecka 6 i förrgår kväll, och andra passet på vecka 6 igår kväll.
Vad jag har gjort är att jag har sänkt vikterna i alla övningar, men annars hållt planen. Framför allt i knäböj så måste jag sänka vikterna märkbart. Och det är det här jag menar med att jag behöver släppa lite på viljan att prestera; Jag ligger inte i fas med vikterna som innan sjukdomen, vilket självklart säger sig självt. Men – det är varken lätt eller kul att känna och märka det så tydligt :-) att man blivit svagare. Jag intalar mig själv att jag ska lita på att kroppen kommer hämta sig inom kort och vara tillbaka på banan, och inte piska mig själv för hårt helt enkelt.

Ryck och drag har gått allra bäst på passen hittills, då jag knappt behövt sänka någonting. Härlig känsla! Och Pushpress lyckades jag t.o.m. sätta ett personbästa i :-) 45 kg gentemot tidigare 42,5. Mer finns!