LISA ÄTER

Makrill & ägg

Dagens frulle!
Proteinrikt genom ägg och makrill, massor av vitaminer i glaset Berocca, bra kolhydrater och fiber i Husmansknäcket, och Vetekakorna och kaviarn mest för att det är gott! 😉

Nackdelen med kaviar är att det är fullproppat med socker, och det kritvita brödet är nästan bara tomma, snabba kolhydrater som skjutsar upp blodsockret fort, och håller det inte på en stabil nivå, vilket innebär att det sjunker snabbt igen. Dock att kombinera långsamma och snabba kolhydrater som jag gjorde nu imorse gör att jag får både snabb och mer långvarig energi.
Snabba kolhydrater tycker jag annars är bäst precis efter träning. Då får musklerna snabb energi för snabb återhämtning.

20120229-095915.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s