LISA ÄTER · LISAS RECEPT · MATBILDER

Proteinpannkakor

Världens enklaste recept. I ärlighetens namn, absolut inte lika goda som vanliga pannkakor. Men för att vara så pass bra ingredienser i så var de förvånansvärt goda!! Så jag kommer att laga dem igen.

1 portion = 2 pannkakor. (Jag gjorde 2 port.)
2 ägg
2 msk krossade linfrön
2 msk sojamjöl
1/2 dl mjölk

Blanda ihop allt och låt dra i 5 min innan stekning.
Pannkakorna blir naturligt salta, så något extra behövs inte!

Jag testade även att ha i en halv skopa av mitt proteinpulver i halva smeten, och hällde då i lite extra mjölk samtidigt. Gott blev det. Chocholate Peanut Butter Pancakes à la Lisa! 😉

Till pannkakorna hade jag Lågkalori Hallonsylt. Nästa gång tänker jag ha färska/upptinade hallon och blåbär till också! Tror jag kommer göra suuusen.

20120303-190149.jpg

20120303-190244.jpg

20120303-190302.jpg

20120303-190332.jpg

Kommentera

