LISA TRÄNAR

Häckträning

Idag blev det träning inomhus, men tredje dagen på raken med friidrottsträning 🙂 Lycka.

Det var en skola i hallen samtidigt med massa små goa barn. Vilken energi man får från dem!! 🙂 Istället för så som vi vuxna ofta gör – säger vad vi tycker bra om hos andra till andra, men nästan aldrig direkt till personen ifråga. Barn säger det istället direkt till en, det tycker jag är så härligt. ”du är fett grym!!” ”är du proffs?” fick t.o.m. ”vilket land är du från?” det var en första 🙂 haha. Och en tjej ställde sig precis framför mig, kollade mig i ögonen och applåderade länge efter jag sprungit ett lopp. Så go.

Passet jag körde idag såg ut som följer:

Uppvärmning:
Ca 1km jogg, pendlingar och töj för baksida lår (sjukt strama).
Tennsoldat studs 2x20m.
Tennsoldat frekvens 2x20m.
Höga knän studs 2x20m.
Höga knän frekvens 2x20m.
Stegring 1x60m.

Häckteknik:
Studs mitt på 3×5 häckar (84,0cm).
Studs främre ben 2×5 häckar.
Studs bakre ben 2×5 häckar.
Studs mitt på armar rakt upp 1x5häckar.

Sprint+häck m spikisar:
– 60m, stegring.
– 60m, max på 5 häckar, 2 fot inkortat, tre första häckarna 76,2cm & två sista 84,0.
– 60m, koordinationslopp bra fart.
– 60m, max på 5 häckar, 2 fot inkortat, tre första häckarna 76,2cm & två sista 84,0.

(Började sedan känna det dra lite här och var i rumpa, baksida lår och vader, så avbröt maxloppen och gick över till häckstyrka och bål.)

3x40m (2 höger främre och 1 vänster främre), 5 häckar, studs mitt på med raka armar, fokus på hållning, ligga högt.

Bål:
Utfall med 10kg viktskiva sida-sida 2×10
”Kettlebell”-swing fast m hantel 1×8 11kg +1×8 13,5kg.
Fällkniven 5kg 3×8.
Båten 5kg viktskiva 2×30 snabba.
Fällkniven 5kg 1×8.
Sidresn m vrid bb 2×8/s.
Crunches 3×10.
Sit-ups diag 2×7/diag.

20120314-181923.jpg

Kommentera

