LISA ÄTER · MATBILDER

Lax med couscous

Frukost: här har jag kommit in i sköna rutiner (som jag funderar på att bortse från lite just idag på min lediga dag). Men en skål fil med havregryn, blandade bär (röda vinbär, hallon, blåbär och björnbär) & kanel, Sport-knäcke med kaviar & skivat kokt ägg + ett glas Berocca blev det igår.
20120318-095620.jpg

Lunch: fick tips av min bästa vän att steka laxfilé i kuber, ha i bulgur, babyspenat, rödlök, fetaost osv.
Gjorde min egna variant! Och hade då i 1/2 dl couscous till en laxfilé, fetaost ca 1/3 paket, rödlök, röd paprika, gurka, purjolök, ca 1/3 avocado, cocktailtomater och kruksallad. Blev så jäkla mums!
Kryddade laxen med mineralsalt & citronpeppar.
20120318-095751.jpg

20120318-095804.jpg

Middag efter dunderpass med jobbet blev ett riktigt god buffé med kycklingfilé, nötkött, revben från lamm, fetaoströra, lite tzakiki/aioli-liknande skum, röra med någon grön ört, tomat & apelsin tror jag det var, lite stekt halloumi, och ett tunnbröd. Supergott!
God I love meat..

Kommentera

