PT-LISA

Stort tack

I lördags gick flyttlasset till min hemstad Kalmar. Jag får min älskade lägenhet tillbaka nu på söndag. Till dess bor jag hos min fina mor, blir lite sådär härligt omhändertagen och servad, och får lite tid att vila upp mig.

Det börjar sjunka in nu allting. Jag har faktiskt slutat som personlig tränare på WorldClass i Sumpan. Jag ska inte dit imorgon och köra skiten ur mina underbara slavar.
Jag kommer verkligen att sakna timmarna av coachande, peppande och att få uppleva alla framsteg ni gör. Jag har lärt mig mer om människor på 9 månader än vad jag gjort i hela mitt liv tror jag. Det är det jag har kommit att älska med det här yrket (och med livet också för den delen). Hur utvecklande det är och hur jag hela tiden växer.
Det är häftigt hur vi alla är så olika, men ändå så lika. Vi strävar alla mot samma mål – vi vill trivas med oss själva och vårt liv, men det som skiljer oss åt är att vi behöver olika vägar och hjälp på olika sätt för att nå dit. Och där har jag fått göra skillnad, och det är så grymt häftigt att fatta det nu. Att jag faktiskt har åstadkommit skillnad i era liv, men lite overkligt också. Att lilla jag gjort det.

Att jag fick den uppskattning och uppvaktning jag fick när jag slutade gjorde mig riktigt, riktigt rörd. Det gör det fortfarande, så fort jag bara tänker på det. Ni hade inte behövt köpa ett dugg, för ni har gett mig så mycket ändå under tiden vi tränat ihop. Nu blev det här ett väldigt djupt inlägg, men det är det minsta ni förtjänar. Ni har alla en plats i mitt hjärta, och kom ihåg – ni är grymma, ni är sjukt bra, ni är så jävla bäst.

Nu fortsätter äventyret, och det sista jag kommer att göra är att sluta som PT. Men i sommar är det ett administrativt heltidsjobb som gäller för att bryta av mot all träning och för att jag vill satsa på friidrotten. Idag kl 17 är jag tillbaka på Fredriksskans för att häcka, och nu är jag här för att stanna. Lycka.

20120604-120757.jpg

Kommentera

