LISA TRÄNAR

Att vända tankarna

Följande muskler stod på schemat idag: rompa, ben och magge (lite övergripande bål).
Jag hade planerat med min bästa kompis Elsa att vi skulle köra ihop, men det sket sig och till slut blev det till att köra själv ändå (som vanligt på gymmet).
Jag brukar alltid se fram emot sånna pass jag bokat ihop med någon kompis, riktigt mycket. Jag blir skittaggad trots att jag kanske inte har bästa känslan i kroppen. Så när det blir en sån sista minuten-avbokning som det blev idag, och min hjärna får ställa om sig helt från att förväntat sig en träningskompis med push och pepp och stöd, till att behöva dra sig igenom det på egen hand – det är ofta jävligt drygt för mig faktiskt. Men det är sånt man kan träna upp också känner jag. Precis som vi tränar upp våra muskler. Det är en sån klyscha – lära sig att tänka positivt – men det är verkligen precis det det handlar om. Att vända det till något att dra nytta av och tänka att ”Nä nu jävlar ska jag visa mig själv att jag kan peppa och pusha mig själv ändå”. Dagens pass var inget kul under tiden, men jag körde igenom det väldigt bra och det känns riktigt bra mentalt nu efter.

Men Elsa – damn you. Puss.

Passet:
Knäböj teknik&kontakt 40kg 3×8, 50kg 3×8

Omvänd fällkniv pil.boll 2×8
Sidolyft raka armar 2×8
Plankan 4x30sek vila30sek
Crunches i maskin 22,5kg tabata 20-10sek 8set

Löpband PW 6,5km/h 30min

20120927-003318.jpg

2 thoughts on “Att vända tankarna

Kommentera

