LISA ÄTER · MATBILDER

Tonfisksallad / Linssoppa

Dagens! Har skrivit tenta och även gjort klart en rapport som ska lämnas in imorgon, så det har varit full rulle på hjärnkontoret hela dagen. Då krävs det bra bränsle 😉

Over night oats (havregryn, proteinpulver vit choklad&jordgubb One Whey från Fitnessguru, hälsofil vanilj/kanel/päron från Verum.) Kvarg och frysta blåbär på!
Knäcke med keso mini, kalkon och gurka. Grönt te.

20121003-192031.jpg

Tonfisksallad med blandade bönor, osötad majs, tomat, gurka, paprika, purjo, rödlök, kokt ägg, ruccola.
20121003-192057.jpg

Soppa med röda linser, kycklingbuljong, vatten, babyspenat, egenodlad röd chili, spiskummin, salt, vitlökspulver, röd mangold, morot, gullök, skvätt olivolja, färsk tomat på toppen! Yuuuum! Så gott!
20121003-192118.jpg

4 thoughts on “Tonfisksallad / Linssoppa

  1. Vad tycker du om proteinpulvret jordgubb/ vit choklad? Har varit sugen på att beställa hem det, men är osäker, så lyssnar gärna på dina åsikter 🙂 tack för en superbra blogg!

    1. Jag tycker den är jättegod 🙂 väldigt söt! Jag använder nog choklad/hasselnöt och vanilj/skogsbär lite mer dock. Choklad mycket i frukosttallrikar med fil/kvarg/yoghurt och vanilj/skogsbär i mycket bak! Men som sagt, den är riktigt god 🙂 dock för söt för dagligt bruk för min del.
      Kul att du gillar bloggen! 🙂 kram

  2. Hej en fråga, räknar du kalorier och dylikt? Du verkar inte äta så mycket kolhydrater för att vara friidrottare? =)

    1. Hej! Jag är så pass intresserad av näringsinnehållet i all typ av mat, så jag har det alltid lite omedvetet i bakhuvudet när jag kombinerar ihop alla mina måltider. Men jag räknar inte kalorier noga på det sättet. Tänker mer på näringsinnehållet 🙂 Nej inte jättemycket kolhydrater. Speciellt inte lunch och precis innan jag går och lägger mig, men jag är verkligen ingen motståndare:-) jag får gärna i mig mina kolhydrater genom knäcken, müsli, nötter, potatis, bönor, linser, mjölk, fil, frukt, bär, grönsaker.

Kommentera

