FAKTA & TIPS OM KOST · LISA ÄTER · LISAS RECEPT

Protein fitness sockerkaka / bärkaka

Inte helt missnöjd med denna skapelse i knät kan jag lova er.

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa 1 ägg & 1 dl Stevia strösocker fluffigt.
Blanda sedan i:
1 dl lättmjölk
3/4 dl fullkorns dinkelmjöl
1 skopa One Whey vanilj/skogsbär proteinpulver från Fitnessguru
3/4 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1/3 citron
: riv skalet och pressa ur saften (börja med lite saft och smaka av)
Vispa smeten slät och häll i en ugnssäker form (inte för stor)
In i mitten/nedre delen av ugnen och ha den inne ca 10 min. Fäst er inte vid min rekommendation om tiden dock, utan håll koll, så blir det bäst. Kolla av med en sticka och när det inte är löst i mitten är den klar. Ska dock vara lite klibbig tycker jag!

20121008-213910.jpg

20121008-213510.jpg

Till såsen mixade jag frysta hallon, kvarg, lite vaniljsocker och Stevia strösocker (~1 tsk vardera).

Kommentera

