LISA TRÄNAR

Nöden har ingen lag…

Konditionsfredag idag. Vid halv nio imorse mötte jag upp fina Emilia och var ute och traskade 1h15min. Såå härligt!

Ikväll på gymmet hade jag en tydlig plan innan vad jag skulle åstadkomma. 1h på 10km/h på löpbandet. För mig är ett sånt pass inte så fysiskt jobbigt, men det är en riktig kamp för skallen. Efter passet är det en stor mental seger, och känner mig så sjukt nöjd. Jag är verkligen helt beroende av min PT-skalle när jag ska fixa sånna här pass. Det går inte att räkna hur många gånger jag upprepar i min skalle ”du fixar det här” ”ta ett steg i taget” ”bara fortsätt, du kommer ta dig igenom det här”. Just för att det är så mentalt för mig. Jag kan börja inbilla mig att jag är för trött, får känningar, tänker att jag kan skada mig, kollar på tiden hur ofta som helst och får panik när den står still. Det är något med den här konstanta belastningen, och något med pressen att jag ska hålla ut i en timme oavbrutet, som gör mig rätt ångestladdad.

Och nu tänker jag bjuda på – förhoppningsvis – ett litet skratt. Men är någon av er lika envis och tjurskallig som mig att ni har sprungit skitnödiga i 30min? Behöver jag förklara att jag idag, fler gånger än någonsin, upprepade mina mentala peppningar i huvudet? ”kom igen nu, ett steg till”
Självklart kommer det mitt i, när jag verkligen inte vill ge upp. Men vid 48min hade fan nöden ingen lag. Jag hatar det. 48!!!

Så idag blev det då istället 48min + en sprint (sprint!!) till damernas + sista minuterna efter det. Förjävligt…

Och hörrni, har ni inte sprungit skitnödiga än så länge – strunta i att testa. Inte så skitnice ändå.

20121012-233046.jpg
Påklistrat 😉

2 thoughts on “Nöden har ingen lag…

  1. Hej, superbra blogg! en fråga, såg att du andvänder polar personal trainer. När man fyller i sitt pass så räknar den ju ut lite mer kalorier än själva passet. Räknar den med efterförbränning av aktiviteten eller dylikt?

    1. Hej! Tusen tack! 🙂
      Jag har också funderat över det, och jag tror inte den räknar med efterbränning utan att den räknar ut ”normal-kalorierna” för dem pulsvärdena man slagit in. Dvs utan hänsyn till ålder, vikt osv. Mig stämmer det heller aldrig för, så jag ändrar helt enkelt det värde som kommer upp på kalorierna och skriver in det som står på min klocka!

Kommentera

