LISA TRÄNAR

Biceps, triceps & friidrott idag

Dubbelpass idag. Biceps och triceps på gymmet, och direkt vidare till Fredde för sprinttester. Vi körde stående 30 meter och flygande 20 meter. Det kändes okej, men inte mer! Avslutade med 4x60m häck med 4 häckar 5-stegsrytm + rullande ryggresningar i bb 2×12.

Jag har börjat älska att köra överkropp alltså, det är en sån skön känsla att vara stark i hela kroppen, inte bara från mage/rygg och ner. För det är i princip så jag har tränat hela mitt liv fram till för ett år sedan när jag utbildade mig till PT. Jag har inte kört mycket armar, axlar och bröst förrän nu senaste året. Och som sagt – älskar det!

Fredag:
Triceps kick-back i cable 5kg 3×12/arm
Tricepspress mot vägg 3×12/arm
Triceps kick-back hantel 3kg 3×12/arm

Bicepscurl blandade sittande, en arm i taget, stående 6kg hantlar 4-5×12.
Bicepscurl liggande i cable 15kg-17,5kg, 17,5kg 3×12

+ friidrott.

 

Kommentera

