LISA ÄTER · LISA TRÄNAR

60min intervaller

Ca 10:30-11:30 i förmiddags körde jag ett riktigt bra intervallpass på bandet. Det känns ruskigt bra nu efteråt 🙂 älskar känslan när det är avklarat!

Fredag förmiddag:
Löpband 60min löpintervaller;
5min 10km/h – 5min 13km/h x6

Räknade ut att tiden på milen i den här snittfarten (11,5km/h) blev drygt 52min, vilket bara är minuten över mitt nysatta pers. Känns bra!! 🙂

20121026-145151.jpg

Direkt påfyllning med banan och Fitnessguru One Whey proteinpulver (vanilj/skogsbär)! Multiskillar med stretch 😉

20121026-145317.jpg

2 thoughts on “60min intervaller

  1. Hej! Måste säga att du är en stor inspirations källa för mig!
    Men skulle behöva lite hjälp.. De är så här att jag just har gått ner 13 kg och har nu endast 5 kg kvar till min målvikt! Men nu är det så att jag börjar få problem med maten (har inte haft de innan än så länge), är sugen på allt hela tiden och förstår inte vad de är som är fel! Äter mig mätt och äter 5-6 gånger om dagen, men är ändå sugen! Det är väst de dagarna jag inte tränar… Som idag, käkade en hel chokladkaka (200 f*cking gram!!) och tryckte även i men flera bullar för kände nu kan jag lika gärna käka skit hela dagen… Och nu mår jag hur dåligt som helst, både fysiskt och psykiskt.. Så nu undrar jag om du inte har några tips på hur jag ska få bort de där ”suget”, för jag mår verkligen skit efter jag ätit dåligt….

    1. Hej Pauline,

      Förr eller senare brukar man stöta på en motgång. Lita på dig själv och tänk på hur långt du har kommit, och fortsätt kämpa så kommer du fixa det.
      Men det är viktigt att du inte ger dig själv dåligt samvete för att du unnar dig godis någon gång! Det är helt normalt att bli sugen på det! Ge dig själv en ätardag en gång i veckan/varannan vecka och ät det du är sugen på, utan ångest! Det är viktigt.
      Det absolut viktigaste är att du mår bra.

      Mitt bästa tips på att hålla suget borta är att äta rätt sort mat, och mycket av den! När kroppen är i balans och får i sig rätt typ av mat blir man sällan sugen på sötsaker.
      Blir du det ändå, kika i min blogg på mer kalorisnåla alternativ på efterrätter/godis, och unna dig det när suget blir som värst.

      Stort lycka till!! Kom ihåg – nyckeln är balans. När du mår bra inifrån och ut!

      Med vänlig hälsning, Lisa

Kommentera

