LISA ÄTER · LISAS RECEPT · MATBILDER

Omelettlunch / pwo

2 ägg
1/2 burk kräftstjärtar
2 färska gröna sparris-stavar
1/4 röd paprika
1/4 grön paprika
Grönsallad
1/5 rödlök
1/2 tomat
1 msk vatten
Mineralsalt
Vitpeppar

Börja med att hacka alla grönsaker i tärningar. Stek sedan den gröna paprikan och sparrisen i pannan, tills de har blivit lite tillagade och fått färg. Häll sedan allt i en bunke förutom kräftstjärtarna, och i med allt i pannan. När omeletten nästan är helt klar lägger du på kräftstjärtarna och vänder ihop omeletten. Detta för att de inte ska bli sega! 🙂

20121102-154327.jpg

Btw så satt jag bara en timme på tentan, och jag vet redan nu att jag inte kunde eller skrev tillräckligt för att klara den. Så jag har siktet inställt på omtentan nu! Usch så drygt, men jag har verkligen haft svårt med motivationen till plugget sedan första dagen. Har så mycket glöd för träningen och PT:andet att det är svårt för mig att styra om mina tankar och min energi till något annat! Men ska försöka göra mer nu än jag gjort hittills, så att jag fixar poängen!!

Nu – friidrott! PWO: Celsius, kvarg med hälsofil vaniljpassion Verum, kanel, banan och röda druvor.

20121102-154907.jpg

Kommentera

