LISA ÄTER · LISA TRÄNAR

Grundstyrka, kondition & häck

Tisdag:
2h grundstyrka med fokus på bål. Avslutade med 1×4 knäböj 60kg & teknikträning frivändningar. Så jäkla kul! Men det har ni nog fattat att jag tycker vid det här laget va? 😉

Onsdag em:
45min kondition på löpbandet på gymmet.
15min PW 8,0km/h
15min löpning 12,0km/h
10min PW 7,5km/h
5min löpning 12,0km/h

20121107-201919.jpg

20121107-201952.jpg

Onsdag kväll:
Friidrott och häcksprintuthållighet.
Samma som de senaste två onsdagarna:
8×60 meter häck med gångvila, 8m mellan och 5 häckar 76,2cm höjd. Kändes nog t.o.m. ännu lite bättre idag än de första två veckorna 🙂
Avslutade med längre nedjogg +
Rullande ryggresningar i bb 3×10. Riktigt bra kontakt, bet ordentligt.

Jag fattar inte det fullt ut, men jag har alltid funkat så – ju hårdare träning desto bättre form. Jag frågar mig själv varför jag inte blir sliten så som jag borde bli. Antingen så tränar jag och återhämtar mig rätt – och därför blir jag inte lika sliten och på samma sätt som är ”normalt” utan jag blir bara bättre. Eller så tränar jag fel för att jag borde bli sliten (det är ju lite meningen med uppbyggnadsträningen). Hur som helst så går det bra nu. Jag fortsätter utmana mig själv hela tiden, ökar belastningar och tar lite risker, men tränar samtidigt klokt.
Jag tänker fortsätta i samma stil. Har en känsla av att detta kommer sluta bra ändå!

Kommentera

