LISA ÄTER · LISAS RECEPT

Verum laktosfri hälsoyoghurt

Jag är inte laktosintolerant, men anser inte att det skadar att välja laktosfria varianter någon gång då och då.
Det var extrapris på Verums laktosfria hälsoyoghurt förra veckan på Maxi, och då passade jag på att testa deras blåbär/vanilj. Den är verkligen supergod och rekommenderas starkt! Är faktiskt min favorit just nu!
Den är dock ingen höjdare att blanda med kvarg, så låt den vara som den är!

Deras hälsofil (som jag annars brukar köpa) finns också i blåbär, men är inte ens i närheten lika god. Den har jag bara testat en gång, och den lägger jag inte 20kr på igen 🙂 När det kommer till hälsofilen är vaniljpassion den smarrigaste tycker jag.

Fredagsfrulle:
Kvarg mixat med fil toppat med grape, grönt äpple & kanel. Knäcke med sallad, rökt skinka & gurka. Ägg. Verum hälsoyoghurt blåbär/vanilj toppat med havregryn & bär. Grönt citron te.

20121109-144833.jpg

20121109-144902.jpg

20121109-145655.jpg

20121109-145709.jpg

20121109-145725.jpg

Kommentera

