ALLMÄNT · FAKTA & TIPS OM TRÄNING · LISA ÄTER · LISA TRÄNAR · PT-LISA

Min utveckling från aug till nu

”Many of us get into fitness for the looks. But after a while it becomes so much more than that”

20121117-152315.jpg
Jag är träffad! Började den här hösten med målet att tajta till min kropp igen, och till skillnad från hela mitt liv där friidrotten varit den enda träningsformen, så började jag gymma. Till en början (förra året) pga mitt yrke, men nu på riktigt, för att jag började älska det mer och mer som egen träningsform.
Nu kör jag både och, så ofta jag vill och kan! Resultaten kommer på löpande band. Jag har blivit starkare och även tajtare 🙂 vilket är en sjukt härlig känsla. Det är precis det jag vill.
Dream big säger jag bara! Vad ditt mål än är! Våga testa! Om det inte skulle funka, skitsamma! Då har du i alla fall testat. Våga tro att du klarar något du alltid velat göra, men tvivlat på att du klarar. Känslan att åstadkomma ett mål, hur litet eller stort det än är – är grym!

Träna hårt, njut. Ät nyttigt, ät gott, njut!

17 thoughts on “Min utveckling från aug till nu

  1. Sjukt motiverande och bra skrivet Lisa. Detta gillar jag. Har också målet att tajta till min kropp nu. Ska bara komma igång och satsa på det. Kram Tove

  2. Åh, vilken inspiration du är! Jag är ny och började läsa bloggen för någon dag sedan så kan du inte berätta hur du har gjort? Hur tränar du, vad äter du?! Blir såå motiverad när jag ser att det faktiskt går..

    Du är sjukt snygg! Men det tycker jag att du var innan också!

  3. Jäkligt bra jobbat!! Man blir verkligen inspirerad.

    Jag har en liten fråga som jag hoppas du skulle kunna svara på.
    Jag vill också tajta till min kropp lite men jag vet inte om så mycket träning som jag tror att jag skulle behöva för att göra det, är hälsosamt för min kropp samt för mig som fotbollspelare. Alltså. Jag spelar fotboll och just nu tränar jag 4 gånger i veckan, varav 3 pass är löpning och 1 är cirkelträning.

    Just nu har jag även börjat gå en entreprenörskurs och då ingår träning på gym 3 ggr i veckan (denna träning är valfri). Det jag är osäker på är om det räcker med de pass jag redan kör samt ett mer strikt kostschema för att se resultat? Eller om jag bör köra de 3 extra passen för att se resultat? Chansen att man överbelastar kroppen finns ju om man tränar för mycket, och jag vet inte om jag är för försiktig eller om jag kan trycka på? Vill liksom inte att detta ska påverka mig negativt som fotbollspelare…

  4. Sjukt inspirerande, måste bara fråga hur strikt du varit under dessa månader? har du ätit nått godis / fikabröd? eller har du hållt dig till enbart nyttig mat hela tiden?

    Jag ser väl ungefär ut som du gör på augustibilden och skulle verkligen vilja lyckas med att iaf komma i närheten av hur du ser ut nu, tills i februari då stranden väntar.. Jag tränar i princip varje dag men har insett att kosten är jäkligt viktig då jag inte går ner nått.

    1. Hej Paulina! Jag har hållt mig ifrån allt godis, chips, kakor, bakelser med vanligt raffinerat socker, (gör nu med) men jag äter sötsaker ex som jag bakar själv, men på nyttigt vis 🙂 utan socker som påverkar blodsockret, proteinrika och kalorisnåla varianter. Med vänlig hälsning, Lisa

  5. Hej! Vilken bra blogg du har! Körde du hård styrketräning sen deff, eller du körde kondition och styrka samtidigt? Samt hur åt du? Nyttigt såklart, men under eller över behövligt kcal intag?

    Kram Cissi

    1. Hej och tack 🙂 Jag körde kombinerat styrka och kondition och deff i slutet. Under kaloriförbrukning annars går man inte ned i vikt 🙂 Med vänlig hälsning, Lisa

      1. Tack för svaret Lisa. Man har hört att musklerna förstörs om de inte får tillräckligt med energi. Hade du proteinpulver efter passen?. Nu ska jag inte fråga mer haha. Kram

      2. Ja du bryter ner musklerna när du tränar och bygger upp dem genom mat och vila. Ibland proteinpulver direkt efter, men inte om jag ska hem och äta direkt ex. 🙂

Kommentera

