FAKTA & TIPS OM KOST · FAKTA & TIPS OM TRÄNING · LISA ÄTER · LISA TRÄNAR · PT-LISA

#NC100days INGET GODIS 100 dagar

För mig personligen har godis en jäkla makt över mig och jag har sjukt svårt att hålla mig borta från det när jag är själv. Nu är det dags för ändring. Våren, sommaren och ljusare tider är på väg och jag är trött på att komma med ursäkter. Jag börjar idag, inget godis på 100 dagar. För varje dag vi påbörjar och klarar skapar vi en ny hashtag på Instagram, idag är det #NC1day.
Börjar du imorgon, börjar du om en vecka, då taggar du den första dagens foton med #NC100days & #NC1day och fortsätter därefter.

Jag började min dag med att mäta mig runt kroppen, ta kort, väga mig och spela in en film. Jag kände att det vore något nytt och något otroligt kul att ha med mig om några månader, att se min kropp i rörelse med några månaders mellanrum för att se DEN skillnaden, och inte bara i stillbild.

Jag börjar den här utmaningen och gör den här förändringen för att jag vill må bättre – det är nummer 1. Jag får verkligen ont i kroppen av allt godis, jag återhämtar mig inte från träningarna, jag skippar träningar för att jag inte orkar ta mig iväg. Det vill jag förändra. Må bättre både psykiskt och fysiskt. Jag vill sova bättre, äta hälsosammare.
Jag vill gå ner i vikt genom att tajta till mig, alltså gå ner i fettmassa. För mig är inte vikten prio 1, men det är en sporre för då märker jag om det går åt rätt håll.
Sommaren, värme och känslan av att vilja ha på mig bikini och jeansshorts inspirerar och motiverar mig. Jag älskar att leva med en kropp jag är stolt över.

ÄR DU MED MIG?

VILKA ÄR DINA MÅL?

#NC100days

no candy

3 thoughts on “#NC100days INGET GODIS 100 dagar

  1. Om man väger ca 66kg och är 173 lång. Och vill gå ner ca 8kg på ett hälsosamt sätt, alltså minus typ 500kalorier per dag = 0,5kg i veckan!?. Hur många kalorier bör man då äta per dag? 1500?
    Supertacksam för svar!

Kommentera

