LISA TRÄNAR

MÅL MED LYFTNINGEN

Tanken och målsättningen med hela min träningssatsning just nu är att lyckas kvala till nästa års Stora SM i tyngdlyftning i klass -63 kg. Det som krävs för att jag ska få ställa upp där är att jag lyfter minst 122 kg sammanlagt i ryck och stöt.

Mitt nuvarande PB är 110 kg sammanlagt med 50 kg i ryck, och 60 kg i stöt. Detta lyckades jag lyfta på senaste tävlingen nu i september, vilket också var mitt mål med just den tävlingen – riktigt, riktigt kul!

Närmast kommande tyngdlyftningstävling för mig blir Götalandsmästerskapen 22 november, därefter Klubbmästerskapen nere på AK här i Kalmar 13 december.
Nästa år sätter sedan serietävlingarna igång som är fyra stycken till antalet; en i januari, en i februari, en i mars och en i april.
Jag tänker ställa upp på samtliga tävlingar, och har med andra ord sex tävlingar på mig att lyckas kvala 🙂 Kvalperioden startar redan i år den 22 november, och sista dag är 31 maj nästa år. Som det ser ut kommer SM att gå i Sundsvall i slutet av juni.

Jag delar med mig av min plan mot SM, samt hur det har sett ut hittills då jag har ställt upp på tävlingar. Att fixa vikterna enligt planen här nedan det kommande halvåret känns inte alls som en omöjlighet, utan fullt nåbart, och det är grymt motiverande 🙂

Tyngdlyftning mål

Kommentera

