LISA TRÄNAR · VIDEOS

SJUKLING ÄR IGÅNG

I förrgår satte jag igång med träningen igen! Skulle vilja skriva och känna att ”fan vad skönt och härligt det känns”, men nu får jag släppa lite på viljan att prestera och ha mer fingertoppskänsla den här första veckan efter jag varit sjuk.

Körde sista passet på vecka 5 i förrgår morse. Första passet på vecka 6 i förrgår kväll, och andra passet på vecka 6 igår kväll.
Vad jag har gjort är att jag har sänkt vikterna i alla övningar, men annars hållt planen. Framför allt i knäböj så måste jag sänka vikterna märkbart. Och det är det här jag menar med att jag behöver släppa lite på viljan att prestera; Jag ligger inte i fas med vikterna som innan sjukdomen, vilket självklart säger sig självt. Men – det är varken lätt eller kul att känna och märka det så tydligt 🙂 att man blivit svagare. Jag intalar mig själv att jag ska lita på att kroppen kommer hämta sig inom kort och vara tillbaka på banan, och inte piska mig själv för hårt helt enkelt.

Ryck och drag har gått allra bäst på passen hittills, då jag knappt behövt sänka någonting. Härlig känsla! Och Pushpress lyckades jag t.o.m. sätta ett personbästa i 🙂 45 kg gentemot tidigare 42,5. Mer finns!

Kommentera

