LISA TRÄNAR

TÄVLINGSRESULTAT

Som ni kanske märker så är jag riktigt nördig när det gäller siffror och resultat.

IMG_9734

Efter jag tränat tyngdlyftning i några månader så fick jag ganska stora problem med baksida axlar och axlarna i allmänhet. Jag var inte tillräckligt vältränad för att träna på med de vikterna jag började med, och det ihop med en teknik som inte var så bra, så höll det inte riktigt. Därav stannade jag av nästan direkt i utvecklingen och ökade inte på mina bästaresultat. Jag tränade inte heller efter något schema här, utan det började jag med i augusti i fjol.
Från slutet på mars till början augusti lyssnade jag på kroppen och tränade det jag kunde och lät bli det som gjorde ont. Fokuserade på att förbättra tekniken och bli rörligare.
Fick också för mig att försöka kvala till SM i styrkelyft i en lättare klass för att jag inte var tillräckligt stark i 63:an. Körde en bantning på nära 5 kg på 9 dagar, och lyckades kvala precis med 230 kg totalt (helt orkeslös här). Höjde mig faktiskt med 20 kg väl på SM så det var verkligen en revansch och en sjukt rolig tävling var det!
SM gick i början av juli, så efter det körde jag på med tyngdlyftningen igen i någon månad innan jag började med schema för första gången. Hade ett tydligt mål med att nå lite av "drömgränserna" 50-60 på tävlingen i september. Så gött att nå nytt tiotal 🙂
Därefter har det gått riktigt bra utan några skador.
Det går framåt! 🙂

Kommentera

