LISA TRÄNAR

Det har hänt grejer…

Förra inlägget här var rätt nedstämt. Jag visste inte riktigt om det jag höll på med skulle fungera, om mitt val var rätt val – att börja träna lite tidigare än råden jag fick, o.s.v. Men nu är det andra bullar 😀 Jag bestämde mig för att ta hjälp av en kiropraktor i våras p.g.a. de ständigt återkommande spänningarna kring mitt bäckene, överansträngningskänsla i höftböjarna, kraftlöshet i benen och känslan av att det var någonting i kroppen som inte stod rätt till! Sånt känner man!! 

Jag kan säga att det är inte bara kiropraktorbehandlingar som är den enda förändringen jag har gjort, det är så mycket mer. Men allt tillsammans har gett sånt underbart, fantastiskt resultat. 

För första gången i mitt liv kan jag säga att jag nu helhjärtat satsar på träningen (allt som hör där till). Jag har alltid varit duktig på att träna och göra den delen väldigt bra. Men att sköta resten har jag inte varit bra på. Jag har ätit dåligt, jag har sovit dåligt, framförallt inte haft några rutiner. Jag har vetat vad jag behövt förändra, men jag har inte gjort förändringarna. 

Träningen går riktigt bra och har gjort sedan några månader tillbaka. Jag har hittat ett sätt som verkligen fungerar för mig. 

SM var ju i somras. Jag hann med att träna ca 6 veckor inför det, och med tanke på vilket år jag haft bakom mig så var det bra att jag bara kom dit. 56-70 blev mitt resultat där i klass 58 kg. Förra året gjorde jag 60-65 i klass 63 kg. 1 kg bättre i totalen och 5 kg bättre i stöt i en lättare viktklass, med både handledssena och bäckene/höftböjare som gjort att större delen av året inte varit helt optimal för tyngdlyftningsträning. Det går ändå ju!! 🙂 Älskar man träning, ser möjligheter istället för hinder så går det att göra mycket!

Den här träningsperioden inför -16/-17-säsongen kom jag in till skadefri och det är den största vinsten!! Jag fortsätter lyssna på kroppen, men kan hela tiden göra mer och mer 💪🏻

Kommentera

